fbpx

Stiekem zijn we al aan het nadenken over onze volgende paardrijvakantie maar voor het zover is moeten we het doen met de foto’s en verhalen van de vorige reizen. Daarom deze week op de blog opnieuw het verslag van de trektocht te paard die Heleen in Marokko maakte.

Sfeervolle dorpjes en lekker eten

Eindelijk was het zo ver: ik stapte op het vliegtuig naar Marokko! Na een vrij korte vlucht kwam ik aan in Marrakesh waar ik opgewacht werd op het vliegveld. De paspoortcontrole is erg streng dus het duurde wel even voordat we konden vertrekken. Na een reis van twee uur kwam ik aan in Essaouira, een prachtig stadje vlakbij het strand waar de toeristen en de lokale bevolking samen komen. Ik zou overnachten in een ‘Riad’, een typisch Marokkaans huis met binnenplaats, en de dag daarna vertrekken naar de stal. Essaouira was super sfeervol, je kunt heerlijk eten in het stadje en het is erg goedkoop.

Paardrijden op het strand in Marokko
Nergens toeristen te bekennen, alleen maar ezels en koeien.

Naar de stallen!

Eenmaal aangekomen op stal ontmoette ik mijn medereizigers en werden we warm onthaald. Eigenlijk had ik die ochtend beter mijn rijkleding vast kunnen aantrekken want we maakten kennis met de paarden en niet veel later waren we al klaar voor vertrek. De paarden hadden ruime, houten stallen in de schaduw, het was namelijk ontzettend warm! Onze koffers werden in een busje vervoerd welke vooruit reed, wij hadden alleen waterflessen, eten en wat kleinigheidjes bij ons. Omdat het een trektocht is zouden we de komende vijf dagen niet terugkomen op deze plek, maar overnachten in tentjes.

Paardrijden op het strand in Marokko
Lekker hard over het strand galopperen!

Hogere versnelling

De volgende vijf dagen reden we door prachtige bossen, beekjes, woestijnen, duinen en over het strand. Het was natuurlijk belangrijk dat de paarden het vijf dagen zouden volhouden, dus was het tempo altijd constant en heel relaxt. Dat betekent niet dat we alleen hebben gestapt, we hebben juist heerlijk ontspannen gegaloppeerd waar het kon, en de laatste dagen konden we een versnelling hoger pakken op het strand! Het hoogtepunt van de paardrijvakantie is het zwemmen met je paard in de zee, heerlijk verkoelend.

Paardrijden in het buitenland
Rijden in de woestijn.

Warm onthaal

Elke middag stopten we op bijzondere plekken om te lunchen. Als we aan het eind van de dag bij ons kamp aankwamen stond het team met het busje ons al op te wachten met onze spullen en stonden de tenten en het eten al klaar. Zo konden we elke dag heerlijk genieten van de zonsondergang. De mensen zijn ongelooflijk vriendelijk en gezellig. Ze zorgen ontzettend goed voor de paarden (en honden, die tijdens de trektocht ook meeliepen) en doen er alles aan om de reis onvergetelijk te maken!

Wil jij ook een onvergetelijke reis maken?

Lees meer over deze trektocht te paard in Marokko.

Naar de reis
Gratis Inspiratie MagazineVol tips voor je paardrijvakantie!

Download je gratis magazine vol met tips en inspiratie voor je volgende paardrijvakantie! Met o.a. onze top 5 bestemmingen en fotografie tips.

Menu
KD: In '09, after many years involving looking, expecting, lusting and replica watches also drooling, I chose to help remedy personally to a enjoy My partner and i deemed my personal grail : the actual blancpain fifty fathoms duplicate evaluate.